Bon turystyczny

Bon Turystyczny to kwotowy voucher przyznawany rodzicom dzieci niepełnoletnich, by wspomóc ich sytuację finansową, a jednocześnie wesprzeć branżę turystyczną w Polsce.
To forma zapłaty, którą w Róży Wiatrów honorowaliśmy już w zeszłym roku, regularnie pomagając Klientom zarówno w jego aktywacji, jak i realizacji. Do niedawna pozwalała ona jednak tylko na opłacenie usług hotelarskich, a teraz Bonem Turystycznym można także opłacić wszelkie usługi turystyczne oferowane przez zarejestrowane na oficjalnej liście podmioty (wśród których oczywiście jesteśmy).

Chcąc ułatwić skorzystanie z Bonu – odpowiadamy tutaj na najczęściej zadawane nam pytania: dla kogo jest Bon Turystyczny, na co można go wydać, jak aktywować bon turystyczny, do kiedy trzeba go zużyć, a także jak zrealizować go na naszej stronie.

  1. Na co Bon Turystyczny?

    Dla kogo jest Bon Turystyczny? Dla wszystkich!
    Podobnie jak Program 500 Plus, Bon Turystyczny obejmuje wszystkie niepełnoletnie dzieci i stanowi jednorazową dopłatę do usług turystycznych.

    Wysokość vouchera to standardowo 500 złotych, w wypadku dzieci z niepełnosprawnością – to aż tysiąc złotych. Sprawdzając dla kogo jest Bon Turystyczny dowiemy się, że nie jest on zależny od poziomu dochodów rodziny i naprawdę każdy rodzic może z niego skorzystać.

  2. Jak aktywować Bon Turystyczny?

    Instrukcja, jak aktywować Bon Turystyczny jest bardzo prosta.
    1. Zaloguj się (lub zarejestruj) na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (tam, gdzie przy poborze świadczenia z Programu 500 Plus). Do rejestracji wystarczy Profil Zaufany, kwalifikowany podpis elektroniczny lub weryfikacja przez system bankowości.
    2. Wybierz zakładkę „Ogólny”, a następnie kliknij „Polski Bon Turystyczny” i „Mój bon”.
    3. Uzupełnij aktualny adres e-mail oraz numer telefonu (to bardzo ważne, bo posłuży do odbioru Kodu).
    4. W momencie aktywacji na adres e-mail lub przez SMS zostanie przesłany indywidualny Kod Obsługi Płatności. To właśnie ten Kod jest później podstawą do realizacji płatności.
    5. Podczas płatności konieczne będzie jej potwierdzenie za pomocą jednorazowego kodu, przesłanego również e-mailem lub SMS-em.

    A jak aktywować Bon Turystyczny, jeśli wartość usługi jest wyższa lub niższa niż 500 złotych? Tak samo! Bon pozwala na wielokrotne opłaty – aż do momentu wykorzystania pełnej kwoty lub na dokonanie dopłaty dowolną formą akceptowaną przez operatora (u nas to – zależnie od usługi – gotówka, karta, przelew). Wystarczy pozyskać swój Kod Obsługi Płatności i skorzystać z niego więcej niż raz, zawsze podając ten sam numer oraz potwierdzając transakcję dodatkowym kodem jednorazowym.

  3. Jak zapłacić Bonem Turystycznym?

    W Róży Wiatrów, w celu realizacji bonu prosimy o dokonanie rezerwacji wybranej imprezy. Dopiero, gdy zamówienie zostanie przyjęte w systemie, prosimy o przesłanie na adres e-mail: roza@roza.pl następujących danych:
    – Kod Obsługi Płatności (prosimy nie podawać numeru bonu, ponieważ nie jest on potrzebny),
    – kwotę, jaka ma być wykorzystana podczas płatności,
    – numer zamówienia,
    – imię i nazwisko uczestnika imprezy,
    – numer kontaktowy do opiekuna, na którego został zarejestrowany bon.
    Po otrzymaniu powyższych danych, będziemy się kontaktować z Państwem w celu aktywacji Bonu (czyli potwierdzenia kodu jednorazowego).

    Chcąc opłacić Bonem nocleg w Ośrodku (w Budynku Hotelowym lub domkach), najłatwiej będzie zrealizować płatność na miejscu, przygotowując swój Kod Obsługi Płatności.

  4. Jak długo ważny jest bon turystyczny?

    Przyznany bon turystyczny należy wykorzystać do 31.03.2021. Oznacza to, że korzystając z bonu możesz opłacić udział w imprezie turystycznej latem 2021, zimą 2022 a nawet latem 2022, pod warunkiem dokonania płatności do 31.03.2022

  5. Czy mogę wykorzystać bon do opłacenia zagranicznych wakacji?

    Niestety nie. Bon może być wykorzystany wyłącznie do opłacenia pobytów oraz imprez turystycznych odbywających się na terenie Polski.

  6. Czy bon turystyczny przepadnie w przypadku odwołania imprezy turystycznej z powodu pandemii?

    Absolutnie nie! W przypadku odwołania imprezy z przyczyn niezależnych od klienta, niewykorzystane środki z bonu turystycznego zasilą go ponownie i będziesz mógł skorzystać z niego jeszcze raz.

  7. Czy muszę przyjeżdżać do Biura Obsługi Klienta, aby zrealizować płatność przy pomocy bonu turystycznego?

    Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy w polu uwagi zaznaczyć, że chcesz skorzystać z bonu turystycznego. Nasi pracownicy skontaktują się z Tobą i pomogą przeprowadzić transakcję zdalnie, bez wychodzenia z domu.

  8. Czy skorzystanie z bonu turystycznego wyklucza możliwość skorzystania z aktualnych promocji?

    Absolutnie nie! Płatność bonem turystycznym nie różni się niczym od płatności przelewem, albo gotówką. W związku z tym, masz możliwość korzystania z wszystkich indywidualnych rabatów i promocji dostępnych na naszej stronie internetowej.

  9. Na co mogę przeznaczyć środki z bonu turystycznego?