Ogólne
Tygodniowy rejs po Bałtyku to propozycja zarówno dla osób, które chcą po raz pierwszy wybrać się na rejs morski, jak i dla doświadczonych wilków morskich. Tutaj każdy uczestnik rejsu staje się załogą jachtu. Dzięki temu podczas rejsu, poza odwiedzeniem interesujących i pięknych miejsc, może on również zdobyć doświadczenie i staż morski.
Wiedza, doświadczenie oraz ogromne zaangażowanie kapitanów zapewniają bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.
Staż morski: około 60-90 h.
Termin | Trasa | Cena |
---|---|---|
15.05-22.05.2021 | Gdańsk - Karlskrona - Karlshamn - Ahus - Bornholm - Gdańsk | 1750 zł |
22.05-29.05.2021 | Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk | 1850 zł |
05.06-12.06.2021 | Gdańsk - Karlskrona - Karlshamn - Ahus - Bornholm - Gdańsk | 1850 zł |
12.06-19.06.2021 | Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk | 2100 zł |
19.06-26.06.2021 | Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk | 2100 zł |
26.06-03.07.2021 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 2100 zł |
17.07-24.07.2021 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 2100 zł |
31.07-07.08.2021 | Gdańsk - Karlskrona - Karlshamn - Ahus - Bornholm - Gdańsk | 2100 zł |
07.08-14.08.2021 | Gdańsk - Visby - Grönhögen - Gdańsk | 2100 zł |
14.08-21.08.2021 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 2100 zł |
21.08-28.08.2021 | Gdańsk - Karlskrona - Karlshamn - Ahus - Bornholm - Gdańsk | 2100 zł |
28.08-04.09.2021 | Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk | 2100 zł |
04.09-11.09.2021 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 2100 zł |
11.09-18.09.2021 | Gdańsk - Karlskrona - Karlshamn - Ahus - Bornholm - Gdańsk | 2100 zł |
18.09-25.09.2021 | Gdańsk - Visby - Grönhögen - Gdańsk | 2100 zł |
25.09-02.10.2021 | Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk | 1850 zł |
Podmenu Zbiórka i rozpoczęcie rejsu
Rejs rozpocznie się w sercu starego miasta w Gdańsku. Prosimy o przybycie o godzinie 16:00 do Mariny Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypłynięcie w niedzielę rano lub, o ile warunki pozwalają, w sobotę wieczorem na Hel.
Podmenu Staż i szkolenie
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty
(również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie odbywają się wykłady czy zajęcia z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego – to rejs właśnie dla Ciebie.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.
Podmenu Wyżywienie
Jacht będzie zaprowiantowany w świeże i pyszne produkty. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.
Podmenu Jacht
Nazwa: Ophelia
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2018
Długość: 14,24 m
Szerokość: 4,35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2,10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM
Ten typ jachtu został wyróżniony prestiżową nagrodą „European Yacht of the Year.
14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami – to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort.
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa).
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)
Maksymalnie 8 uczestników, czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie.
Podmenu Cena All Inclusive
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium!
Bez składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantowana niezmienność ceny rejsu.
Rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Opcje dodatkowe
- Ubezpieczenie Kosztów Leczenia, NNW i bagażu
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo i ubezpiecz Koszty leczenia za granicą, NNW i swój bagaż! KL=200.000 zł, NNW=80.000 zł, OC=200.000 zł, bagaż=10.000 zł. Ubezpieczenie obejmuje również ratownictwo morskie. Ubezpieczenie uwzględniające choroby przewlekłe lub wiek powyżej 70 lat wyceniane jest indywidualnie (Allianz)
Cena: 100 zł - Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji
W przypadku rezygnacji z udziału w rejsie związanej z m.in. nagłą chorobą, nieszczęśliwym wypadkiem, kradzieżą dokumentów, zwolnieniem z pracy, hospitalizacja kogoś z bliskich itp. otrzymasz zwrot wszystkich wpłaconych opłat za rejs.
Cena: 145 zł
Zajęcia
Podmenu Trasa rejsu
Trasa: Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk
Po kilku godzinach od momentu oddania cum w Gdańsku, ląd zniknie za rufą jachtu. Po przepłynięciu ponad 100 mil morskich dotrzemy do wschodniego wybrzeża Bornholmu. Planujemy zawinąć do miasteczka Allinge. Mała rybacko-turystyczna wioska jest po prostu urocza. Warto zobaczyć kościół Allinge Kirke, którego zegar jest efektem psikusa pewnego zegarmistrza.Koniecznie trzeba wybrać się do lokalnej wędzarni ryb i skosztować jeszcze ciepłych darów Bałtyku.
Z Bornholmu popłyniemy w poszukiwaniu zagubionej gdzieś na Bałtyku niewielkiej wysepki - Christiansø. Zapewne niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z istnienia małego archipelagu Ertholmene, odległego 18 km od Bornholmu. W jego skład wchodzi 6 wysepek: Christiansø, Frederiksø, Osterskaer, Vesterskaer, Graesholm i Tat, przy czym tylko dwie pierwsze są zamieszkałe przez ludzi.
Z Chtistianso popłyniemy na północ do Karlskrony, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny. Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen z jej pięknymi drewnianymi kolorowymi domami.
Powrót do Gdańska zajmie około doby.
Trasa: Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk
Zaczynamy w Gdańsku, który w ostatnich latach zmienił się nie do poznania. Po szkoleniu, rozpakowaniu i ustaleniu planu rejsu ruszymy w stronę Kalmaru, położonego w cieśninie Kalmarsund. Lokalizacja tegoż portu daje okazję do ćwiczenia żeglugi w wąskich przesmykach. Nie zabraknie dużej ilości halsowania. Kalmar zamieszkany był już w czasach prehistorycznych. Najstarsze ślady działalności człowieka pochodzą z epoki kamienia. Jeżeli macie w sobie żyłkę turysty warto zobaczyć stare miasto, Salvestaden - kopię średniowiecznego miasta, Zamek Kalmarski oraz Tripp, trapp, trull - trzy zabytkowe domy z XVIIIw.
Kolejną perełką naszego rejsu jest Karlskrona, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny. Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen, gdzie będziemy mogli zachwycić się pięknymi drewnianymi kolorowymi domami.
Płynąc przez Zatokę Hanö zatrzymamy się na wyspie, od której zatoka wzięła swoją nazwę. Ma ona jedynie 2,14 km² powierzchni i jest najbardziej wietrznym miejscem w Szwecji. Światło latarni morskiej Hanö Fyr zbudowanej w 1904 r, można dostrzec z odległości 21 Mm. Warto wybrać się na kamienistą plażę Bönsäcken.
Czas pomiędzy odwiedzaniem wysp wypełnimy tym, co najlepsze - żeglowaniem. Damy się porwać rytmowi wacht i bujającemu się pokładowi. Poznamy niezwykłych ludzi, dla których, tak samo jak dla nas, morze jest ważnym elementem życia. Pogłębimy naszą żeglarską wiedzę i zachwycimy się zachodem słońca na pełnym morzu.
Powrót do Gdańska zajmie około doby.
Trasa: Gdańsk - Visby - Grönhögen - Gdańsk
W tydzień z Gdańska do Visby i z powrotem do Gdańska? Brzmi jak wyzwanie, ale przy dobrych warunkach możliwe do zrealizowania. A szczególną zachętę do tego stanowi odbywający się w Visby coroczny Tydzień Średniowiecza. Jest to wyjątkowa impreza, którą żyje całe miasto. Stolica wyspy przenosi się w czasie do roku 1391, tuż przed Bitwą o Visby i Mästerby. Mieszkańcy chodzą po ulicach w strojach z epoki, w restauracjach obowiązuje specjalne menu (w którym nie ma np. ziemniaków - w 1391 nie znano ich jeszcze w Szwecji), w parkach odbywają się turnieje i konkursy a wieczorami koncerty.
Ale tydzień średniowieczny w Visby jest tylko wisienką na torcie. Samym tortem jest długa żegluga, przez cały Bałtyk. Z Gdańska do Visby będziemy żeglowali około 2 doby. To wystarczający czas, aby poczuć rytm jachtowego życia, odmierzanego wachtami i milami zostawianymi za rufą. Po dwóch dobach widok brzegu na horyzoncie budzi prawie takie same emocje jak pierwsze wyspy Karaibów widziane po przejściu Atlantyku. :)
Wracając, płynąc na południe dotrzemy do Grönhögen. Cały południowy kraniec Olandii stanowił niegdyś królewskie tereny łowieckie, do dziś jest odgrodzony kamiennym murem Karola X. Wybierając się na pieszą wycieczkę po znajdującym się tam rezerwacje przyrody Ottenby spotkacie, oprócz owiec, „dziko” żyjące Daniele, a także mnóstwo ciekawych gatunków ptaków. Warto wybrać się też do jednej z najwyższych w Szwecji latarni morskich Lange Jan, która jest otwarta do zwiedzania. Widok rozpościerający się z jej szczytu zapiera dech w piersiach. Poza wspaniałą przyrodą, fascynujące są tutaj też rzeczy stworzone ludzką ręką – liczne wiatraki, kamienne mury, stare cmentarzyska i porozrzucane po całym terenie kamienie runiczne. Po krótkim postoju ruszymy w morze. Za rufą zostawimy Szwecję i obierając kurs na Gdańsk damy się porwać rytmowi wacht. Będziemy delektować się smakiem kawy o świcie i obłędnym zachodem słońca.
Ten rejs polecamy szczególnie tym z Was, którzy chcą maksymalnie wykorzystać tydzień na jachcie na żeglowanie. Na morzu spędzimy zdecydowaną większość czasu i nie będzie można narzekać, że zbyt długo stoimy w portach. To jest rejs dla zapalonych żeglarzy!
Dodatkowo - tak długi przelot przez otwarte morze wymaga od nas dokładnego planowania, sprawdzenia prognozy pogody, przewidywania zmian kierunku i siły wiatru oraz dobrego przygotowania jachtu i załogi. To doskonała okazja do praktycznego szkolenia żeglarskiego - najlepsza szkoła dla przyszłych kapitanów.
Trasa: Gdańsk - Karlskrona - Karlshamn - Ahus - Bornholm - Gdańsk
To wyjątkowo ciekawy rejs, pełen niezwykłych widoków i żeglarskich emocji. Będą wschody i zachody słońca na pełnym morzu, będzie duża dawka praktycznej wiedzy, będą długie rozmowy i aromat kawy.
Zaczynamy w Gdańsku. Po rozpakowaniu, podziale na wachty i szkoleniu z zasad bezpieczeństwa ruszymy w morze. Gdy za rufą zniknie ląd poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie tylko lepiej. Po kilkunastu, może kilkudziesięciu godzinach żeglugi dopłyniemy do Karlskrony, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny. Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen, gdzie będziemy mogli zachwycić się pięknymi drewnianymi kolorowymi domami.
Stęsknieni za ruchomym pokładem oddamy cumy i ruszymy na północ. Wachty nawigacyjne będą doskonałą okazją do praktycznej nauki nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych. Potężna dawka żeglarskiej wiedzy w praktyce. Naszym celem jes szwedzkie Karlshamn. Miasto znane jest z kilku odbywających się tam festiwali, najbardziej znane to: Festiwal Bałtycki, Festiwal Piratów i Festiwal Łososia.
Płynąc zatoką Hano odwiedzimy Åhus, jedno z bardziej urokliwych miast Skanii. Jego początki sięgają XII w. Spacer po mieście warto rozpocząć od informacji turystycznej Åhus Turistbyra przy ulicy Köpmannagatan. Przy tej samej ulicy znajduje się też wejście do gorzelni Absolut, którą można zwiedzać. Warto odwiedzić także browar Charlis, który znajduje się na terenie zamku Trolle Ljungby. Można tu spróbować różnych rodzajów piwa, a nawet wziąć udział w kursie warzenia własnego piwa. Poza alkoholami Åhus słynie także z wędzonego węgorza. Warto wybrać się do jednej z lokalnych wędzarnia aby skosztować tego specjału. W tym niewielkim miasteczku u ujścia rzeki Helge å znajduje się też wyjątkowy średniowieczny kościół Mariakyrkan.
Po krótkim postoju wrócimy stęsknieni na morze, do rytmu wacht i ruchomego pokładu. Czeka nas kilkanaście godzin pięknej. Płyniemy do Svaneke na Bornholmie. Znajduje się tu pięciokominowa wędzarnia ryb "Pięć sióstr", usytuowana nad brzegiem morza - jedyna taka na wyspie. W sąsiedztwie wędzarni stoją stare armaty, które pamiętają jeszcze czasy konfliktów ze Szwedami w wieku XVII. W Svaneke znajduje się też bornholmski browar - Bryghuset. Piwo waży się według starych receptur. Przy browarze utworzono elegancką restauracje, w której do potraw serwowane jest m.in. piwo z browaru. W tym samym budynku znajduje się też Svaneke Chokoladeri - fabryka czekoladek.
Powrót do Gdańska zajmie około doby.