Ogólne
Tygodniowy rejs po Morzu Bałtyckim to idealna propozycja zarówno dla osób, które planują pierwszy rejs morski, jak i dla tych posiadających doświadczenie. Każdy uczestnik rejsu staje się częścią załogi. Oznacza to, że podczas rejsu, poza odwiedzeniem ciekawych i pięknych miejsc może także zdobyć doświadczenie i staż morski.
Wiedza, doświadczenie oraz ogromne zaangażowanie kapitanów zapewniają bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.
Termin | Trasa | Cena |
---|---|---|
15.06-22.06 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 1690 |
22.06-29.06 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 1950 |
29.06-06.07 | Gdańsk- Visby - Kalmar - Gdańsk | 1950 |
06.07-13.06 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 1950 |
13.07-20.07 | Gdańsk- Kalmar - Karlskrona - Hanø - Gdańsk | 1950 |
20.07-27.07 | Gdańsk - Grönhögen - Kalmar - Borgholm - Gdańsk | 1950 |
27.07-03.08 | Gdańsk- Bornholm- Christiansø - Kalmar - Gdańsk | 1950 |
03.08-10.08 | Gdańsk - Visby - Grönhögen - Gdańsk | 1950 |
10.08-17.08 | Gdańsk - Klamar - Karlskrona - Nexø - Gdańsk | 1950 |
17.08-24.08 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Grönhögen - Gdańsk | 1950 |
24.08-31.08 | Gdańsk - Karlskrona - Grönhögen - Kłajpeda - Gdańsk | 1950 |
31.08-07.09 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 1950 |
07.09-14.09 | Gdańsk - Kłajpeda - Ventspils - Lipaja - Hel- Gdańsk | 1950 |
14.09-21.09 | Gdańsk - Karlskrona - Hano - Allinge - Gdańsk | 1950 |
21.09-28.09 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 1690 |
28.09-05.10 | Gdańsk - Grönhögen - Kalmar - Borgholm - Gdańsk | 1590 |
05.10-12.10 | Gdańsk- Kalmar - Karlskrona - Hanø - Gdańsk | 1490 |
12.10-19.10 | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk | 1490 |
Podmenu Zbiórka i rozpoczęcie rejsu
Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku. Marina Gdańsk, gdzie o godzinie 16:00 się spotykamy, jest przepięknie położona nad samą Motławą, w towarzystwie Sołdka i gdańskiego Żurawia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut.
Po zaokrętowaniu, przeszkoleniu oraz zapoznaniu z jachtem załoga będzie gotowa do wypłynięcia. Jacht jest bowiem w pełni zaprowiantowany, posprzątany i gotowy do drogi. O nic nie trzeba się martwić. Wystarczy sprawdzić prognozę i zdecydować czy wypływamy dziś czy w niedzielę rano.
Podmenu Staż i szkolenie
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy – to rejs właśnie dla Ciebie.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-90 godzin.
Podmenu Wyżywienie
Jacht będzie zaprowiantowany w świeże i pyszne produkty. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami.
Jacht
Bavaria Cruiser 37 (2018) – Lilla W
Lilla W to najnowszy jacht w naszej flocie – odbieramy go w marcu 2018 roku! Bavaria Cruiser 37 to najnowsza konstrukcja niemieckiej stoczni. Jacht zaprojektowany do szybkiej, komfortowej i bezpiecznej żeglugi, tak aby każdy na pokładzie czuł bezpośredni kontakt z morzem i żeglarskie emocje. Naszą jednostkę wyposażyliśmy zdecydowanie ponad standardowo – najnowsza elektronika nawigacyjna, sportowy maszt i kompozytowe koła sterowe, teakowy pokład, nowoczesne żagle. Wszystko, aby zapewnić Wam to, co we współczesnym żeglarstwie turystycznym najlepsze.
Rocznik: 2018
Długość: 11.30 m
Szerokość: 3.67 m
Liczba kabin: 3
Liczba WC: 1
Zanurzenie: 1.95 m
Żagle: 65 m²
Silnik: 29 KM
Żagle
Triradialny, rolowany fok oraz biradialny rolowany do masztu grot to najlepsze z dostępnych w turystycznym żeglarstwie żagli. I takie mamy właśnie na Little Lady! Ponad 65 m² powierzchni lekkich i wytrzymałych żagli może rozpędzić jacht nawet do 8.5 węzłów. A taka prędkość naprawdę robi wrażenie na jedenastometrowym jachcie. Łatwe refowanie z kokpitu jest dodatkową zaletą.
Silnik
Najnowszy, ekonomiczny silnik stacjonarny Volvo-Penta o mocy 29KM i przekładnia saildrive pozwalają osiągnąć prędkość 4.0 węzłów. Zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów umożliwia przepłynięcie około 300 mil morskich. Silnik zapewnia również podgrzewanie wody na jachcie i ładowanie akumulatorów.
Wyposażenie
Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi w kokpicie, AIS, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy.
Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, kuchenka mikrofalowa, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, elektryczna toaleta morska, prysznic z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie.
Wnętrze
Bavaria Cruiser 37 ma bardzo nowocześnie i funkcjonalnie rozwiązane wnętrze. Jasne kolory, masa światła i zaskakująco dużo przestrzeni – to pierwsze wrażenia po wejściu pod pokład. Mamy tutaj trzy dwuosobowe kabiny z płaskim łóżkiem i dwie pojedyncze koje w mesie. Jedna łazienka z prysznicem oraz elektryczną toaletą. Funkcjonalny kambuz z kuchenką gazową, piekarnikiem, lodówką i kuchenką mikrofalową. Mesa z dużym stołem z rozkładanymi dwoma skrzydłami pomieści całą załogę.
Do dyspozycji są też oczywiście ciepłe kołdry i poduszki, świeża pościel i profesjonalne sztormiaki morskie.
Podmenu Cena All Inclusive
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na fabrycznie nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę załogi do 6 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.
Zajęcia
Podmenu Program
Trasa: Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk
To najbardziej klasyczna i popularna trasa, która gwarantuje udany tydzień pod żaglami. Stanowi idealne zbilansowanie żeglarstwa, szkolenia, stażu i turystyki. Gdy do tego dodamy nowiutki jacht oraz świetną załogę - czego chcieć więcej?
Stosunkowo długie przeloty między portami zapewnią dużo żeglarskiej frajdy. Osoby zbierające staż i liczące na dobrą żeglarską szkołę będą usatysfakcjonowane. Postoje w portach też nie będą należały do nudnych, bo odwiedzimy bardzo ciekawe miejsca.
Trasa: Gdańsk- Visby - Kalmar - Gdańsk
Jeżeli wybierając rejsy morskie po Bałtyku zwracasz większą uwagę na aspekt turystyczny niż żeglarski, ten rejs nie jest najlepszym wyborem dla Ciebie. W tym rejsie chcemy się "nażeglować" za wszystkie czasy! Siedem dni rejsu, pięć-sześć dni w morzu.
Po wypłynięciu z Gdańska prawdopodobnie spędzimy więcej niż dwie doby w morzu. Płynąc jednym kursem, możliwe że i jednym halsem, aż do Visby na Gotlandii. To kawał drogi!
Po dopłynięciu zrobimy tylko krótki postój regeneracyjny. Czasu starczy na długi i gorący prysznic, zwiedzanie zabytkowego miasteczka, jakieś zakupy i odpoczynek. I... wracamy na morze. Kolejne 2-3 doby w morzu przed nami. Jeżeli wystarczy czasu i pogoda pozwoli wrócimy przez Cieśninę Kalmarską i zawiniemy na chwilkę do kalmaru.
Trasa: Gdańsk- Kalmar - Karlskrona - Hanø - Gdańsk
Kawał żeglarskiej przygody to dobre określenie planu na ten rejs morski po Bałtyku. Długie odcinki między poszczególnymi portami pozwolą nam poczuć prawdziwą morską żeglugę. Z nocnymi wachtami, pustym horyzontem i dziesiątkami mil do pokonania. Odwiedzimy piękne wybrzeże południowej Szwecji, które jest żeglarskim rajem. Uroczy Kalmar, gwarną Karlskronę i spokojną wysepkę Hanoi. Czyli najciekawsze miejsca w tym rejonie Bałtyku.
Dodatkowo planujemy zdobyć sporo stażu morskiego, nowych umiejętności żeglarskich i ogólnego opływania. A załoga złożona z interesujących osób sprawi, że czas upłynie nam w wyjątkowo fajnej atmosferze.
Trasa: Gdańsk - Grönhögen - Kalmar - Borgholm - Gdańsk
Nie możemy się doczekać tego rejsu. Kalmarsund, czyli cieśnina między wyspą Olandia a wybrzeżem Szwecji, jest wyjątkowo sympatycznym miejscem do pływania. Akwen stosunkowo osłonięty, z dużą liczbą portów i porcików i licznymi wyzwaniami nawigacyjnymi. Jest też duże prawdopodobieństwo, że trochę tutaj pohalsujemy.
Usatysfakcjonowani powinni być zarówno ci z Was, którzy nastawiają się na dużą dawkę żeglowania. Jak i ci, którzy lubią odwiedzanie nowych miejsc i podboje lądowe.
Na pewno nie zabraknie nauki nawigacji, locji i generalnie dobrej praktyki morskiej.
A jeżeli po odwiedzinach w Gronhogen, Kalmarze i Borgholmie starczy jeszcze czasu, może zatrzymamy się w którymś z malowniczych porcików na północy Kalmarsundu?
Powrót to już długa żegluga non stop, przez otwarty Bałtyk - czyli to co tygryski lubią najbardziej!
Trasa: Gdańsk- Bornholm- Christiansø - Kalmar - Gdańsk
Trasa daje szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie absolutnie wyjątkowych miejsc.
To idealna propozycja na pierwszy rejs morski, pozwoli zakochać się w Bałtyku, sprawi, że morze na zawsze już zajmie ważne miejsce w życiu. Morscy weterani podczas tego rejsu odkryją na nowo miejsca znane i uwielbiane. Kolejny raz spróbują kanapki z wędzonym śledziem i upewnią się, że to jest właśnie to.
Podczas nocnych wacht poczujemy intensywniejszy smak kawy. Zobaczymy niebo łączące się z morzem i taką ilości gwiazd, że zakręci się nam w głowie. Poczujemy, że to jest nasze miejsce na ziemi.
Trasa: Gdańsk - Visby - Grönhögen - Gdańsk
To wyjątkowy rejs. Łączy bowiem w sobie zarówno walory żeglarskie, jak i turystyczne emocje związane ze Średniowiecznym Tygodniem w Visby. To swoista podróż w czasie, która w każdym zostawi wspaniałe wspomnienia.
Na cały tydzień Visby zmienia swoje oblicze i staje się plenerem do średniowiecznych turniejów, potyczek, walk rycerzy oraz niezliczonej ilości pokazów. Pobyt w średniowiecznym Visby to okazja do zdobycia oryginalnych pamiątek i wyjątkowych zdjęć.
Jednak nie samym zwiedzaniem żeglarz żyje. Podczas tego rejsu nie zabraknie długich nocnych przelotów, jachtowego rytmu i rozmów przy kubku gorącej kawy, gdy dookoła nas będzie tylko morze.
Trasa: Gdańsk - Klamar - Karlskrona - Nexø - Gdańsk
W tym rejsie (podobnie jak we wszystkich innych) stawiamy głównie na żeglowanie, zdobywanie stażu i doświadczenia morskiego. Długie przeloty między portami, nocne wachty, trudne nawigacyjnie podejścia do marin sprawiają, że rejs będzie doskonałą szkołą żeglarstwa. Zawinięcie do minimum trzech ciekawych miejsc jakimi są Kalmar, Karlskrona i Nexo jest doskonałym uzupełnieniem tygodniowego rejsu.Niezależnie czy masz duże doświadczenie morskie, czy nie masz go wcale. Czy byłaś/byłeś na Bornholmie czy w Szwecji, czy nie. Gwarantujemy dobrą zabawę, dużo żeglarskiej nauki, ciekawą załogę i świetną atmosferę.
Trasa: Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Grönhögen - Gdańsk
Bałtyk ma wiele uroczych, pięknych i ciekawych miejsc. Ale niektóre z nich wyróżniają się na tyle, że uwielbiamy do nich często zawijać. Svaneke na Bornholmie, wysepki Christianso i malutkie Gronhogen są właśnie takimi portami. Małe, kameralne i bardzo klimatyczne. Nie znajdziecie tu centrów handlowych, i tętniących życiem ulic. Ale wystawione przed płotem gospodarstwa jabłka, a tuż obok nich skarbonkę z napisem 10 koron - jak najbardziej. To oddaje klimat tych miejsc. Dlatego uwielbiamy tu wracać.
W tym rejsie postaramy się odwiedzić wszystkie na raz. Będzie dużo fantastycznej żeglugi przez otwarty Bałtyk, postoje w przesympatycznych marinach, dużo żeglarskiej zabawy i nauki.
Trasa: Gdańsk - Karlskrona - Grönhögen - Kłajpeda - Gdańsk
Podczas tego rejsu "przetniemy" Bałtyk dwa razy. Popłyniemy na północ, a później odkryjemy wschodnie wybrzeże. Wybierając ten rejs musimy się nastawić na dużą dawkę żeglarstwa. Jeżeli tego właśnie oczekujesz, nie zwlekaj i już dziś zarezerwuj ten termin. Tydzień na Bałyku to szansa na zgłębienie tajników żeglarstwa, zdobycie stażu żeglarskiego i oderwanie się od szalonej rzeczywistości. Będzie czas na spokojną kawę, długie rozmowy i wpatrywanie się w horyzont.
Trasa: Gdańsk - Kłajpeda - Ventspils - Lipaja - Hel- Gdańsk
W tym rejsie odkryjemy rejony, które nie są często odwiedzane przez polskie jachty. A wielka szkoda, bo Litwa i Łotwa mają żeglarzom dużo do zaoferowania. Ten rejs będzie doskonałym połączeniem dużej ilości intensywnego pływania i atrakcyjnych postojów w ciekawych portach. Na początek odwiedzimy litewską Kłajpedę. Urocze stare miasto, ciekawe muzeum morskie i delfinarium z pokazami na żywo. Jeżeli dodamy do tego klimatyczne knajpki z dobrym jedzeniem i tradycyjnie ważonym piwem... aż szkoda będzie wypływać w dalszą drogę. A przed nami Łotewskie Ventspils i Lipaja. Równie ciekawe, klimatyczne porty.
A że na Bałtyku wiatry najczęściej wieją z zachodu - cały rejs powinien nam upłynąć w pełnym bajdewindzie lub półwietrze - czyli tak jak lubimy najbardziej. Nie czekaj zatem aż miejsca się skończą - płyń z nami już teraz.
Trasa: Gdańsk - Karlskrona - Hano - Allinge - Gdańsk
Wrześniowy Bałtyk potrafi zauroczyć. Ilość jachtów na wodzie powoli się zmniejsza, życie w marinach odrobinę zwalnia, robi się spokojniej i nieco nostalgicznie. Pogoda zazwyczaj jest jeszcze bardzo dobra i nikt nie może narzekać na brak wiatru.
W takich warunkach będziemy chcieli pożeglować przez cały środkowy Bałtyk do Szwecji. W pierwszej kolejności odwiedzimy gwarną Karlskronę, a następnie - dla kontrastu - malutką wysepkę Hano. Oba miejsca są piękne, choć tak od siebie różne.
Niejako na deser pożeglujemy na północny kraniec Bornholmu, gdzie będziemy chcieli zatrzymać się w Allinge. Urokliwy, maleńki porcik - typowy dla Bornholmu. Tutaj koniecznie trzeba spróbować świeżo wędzonej ryby z lokalnej wędzarni.