Ogólne
„Ranger Camp” – to obóz militarny, który skierowany jest już do nieco starszej grupy uczestników wyjazdów – od 13 roku życia. Polecamy przede wszystkim miłośnikom „mocnych wrażeń”, lubiącym przygody, wysiłek fizyczny i rywalizację. Obóz „Ranger Camp” jest z pewnością dla fanów wojskowości, wzorowany na cyklu szkoleniowym USAR – sławnego, amerykańskiego oddziału Rangersów. Dla uczestników oczywiście zorganizowaliśmy trening fizyczny Rangersów, symulację pola walki. Dodatkowo zaplanowaliśmy organizację 24 godzinnej misji – podsumowania całego obozu.
Termin | Promocja zimowa - przy wpłacie zaliczki 01.01-14.02.2021 | Promocja wiosenna - przy wpłacie zaliczki 22.02-04.04.2021 | Promocja letnia - przy wpłacie zaliczki 12.04-23.05.2021 | Cena katalogowa |
---|---|---|---|---|
28.06-08.07.2021 | 2199 | 2249 | 2299 | 2349 |
09.07-19.07.2021 | 2199 | 2249 | 2299 | 2349 |
20.07-30.07.2021 | 2199 | 2249 | 2299 | 2349 |
31.07-10.08.2021 | 2199 | 2249 | 2299 | 2349 |
11.08-21.08.2021 | 2199 | 2249 | 2299 | 2349 |
22.08-30.08.2021 | 1999 | 2049 | 2099 | 2149 |
Uczestnicy
Obóz „Ranger Camp” organizowany jest dla dwóch grup wiekowych: 12-15 lat oraz 15-18 lat. Zalecana jest sprawność fizyczna, kondycja, a także umiejętność pracy w zespole. Mile widziani również uczestnicy obozów militarnych, paintball – owych i ASG z lat poprzednich.
Podmenu Zakwaterowanie
Ośrodek Wypoczynkowy „FAMA STA” położony w Mrzeżynie – nadmorskiej miejscowości letniskowej, leżącej 18 km na zachód od Kołobrzegu przy ujściu rzeki Regi do Bałtyku; 5 hektarowy teren ośrodka usytuowany jest ok. 350 m od morza i graniczy z terenami leśnymi, na których przez wiele lat rozmieszczone były jednostki wojskowe, a do dziś pozostały fortyfikacje i umocnienia wykorzystywane do zajęć obozowych. Ośrodek składa się z 3 pawilonów hotelowych leżących na starannie zagospodarowanym, zadrzewionym, oświetlonym i ogrodzonym terenie. Uczestnicy zakwaterowani będą w pokojach 3, 4 i 5 osobowych z łazienkami (umywalka, natrysk, WC). Do dyspozycji obozowiczów: jadalnia, kawiarnia, 2 sale dyskotekowe, biblioteka, 7 sal telewizyjnych, siłownia, tenis stołowy, boiska do siatkówki, koszykówki, piłki nożnej, 2 boiska do badmintona, ceglany kort tenisowy, odkryty basen kąpielowy o wymiarach 8 x 16 m, place zabaw i miejsca na ogniska
Kadra
Wszystkie zajęcia i atrakcje podczas obozu odbywać się będą oczywiście pod fachową opieką wychowawców (1/10os.), ratowników wodnych czy instruktorów: survivalu, strzelectwa sportowego i samoobrony.
Podmenu Wyżywienie
4 x dziennie (od kolacji w dniu przyjazdu do śniadania w dniu wyjazdu + suchy prowiant na drogę powrotną) – śniadania i kolacje w formie bufetu.
Podmenu Dojazd
We własnym zakresie lub zorganizowany autokarem za dodatkową opłatą. Grudziądz, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz, Gniezno, Płock + 110 zł, Gdańsk, Kutno+ 130 zł, Piotrków Trybunalski, Łódź, Poznań, Warszawa + 160 zł, Częstochowa, Radomsko, Zielona Góra + 180 zł, Kraków, Katowice, Jastrzębie Zdrój, Leszno, Gliwice, Kielce, Sosnowiec, Opole, Wrocław, Legnica, Lubin (Dolnośląskie), Polkowice, Głogów, Białystok, Zambrów, Ostrów Mazowiecka, Lublin, Puławy, Radom, Lędziny + 210 zł.
Zmiana miejsca wyjazdu lub powrotu może nastąpić nie później niż 10 dni przed rozpoczęciem obozu. Później za zmiany należy uiścić opłatę w wysokości 50 zł. Zmiana miejsca wyjazdu i powrotu nie jest możliwa, ze względów technicznych, później niż 4 dni przed rozpoczęciem obozu.
Przyjazd indywidualny w dniu rozpoczęcia od godziny 15:00, a wyjazd w dniu zakończenia do godz. 12:00.
Podmenu Cena obejmuje
Zakwaterowanie, wyżywienie, opieka pedagogiczna, instruktorska i medyczna, realizacja programu, nagrody, a także pamiątki, dojazdy lokalne, ubezpieczenie NNW (10000 zł) Signal Iduna SA.
Podmenu Cena nie obejmuje
Transportu, opcji fakultatywnych, ubezpieczenia od kosztów rezygnacji, kaucji w wysokości 30 zł, składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – 2 zł, składki na Turystyczny Fundusz Pomocowy – 2 zł.
Wymagany ekwipunek
- Legitymacja szkolna,
- mały plecak,
- śpiwór,
- karimata,
- ciepły sweter lub polar,
- dres sportowy,
- kurtka przeciwdeszczowa,
- buty turystyczne,
- latarka z zapasem baterii,
- letnie nakrycie głowy,
- scyzoryk,
- okulary słoneczne,
- krem ochronny z filtrem UV,
- strój kąpielowy.
Mile widziane:
- odzież moro,
- buty wojskowe,
- busole, instrumenty muzyczne,
- aparaty fotograficzne.
Jeżeli dziecko przyjmuje leki, prosimy przede wszystkim o zaopatrzenie uczestnika w te leki i kartkę z informacją o ich dawkowaniu. Uczestnik po przyjeździe ma obowiązek przekazać leki z informacją kierownikowi. Każdy uczestnik otrzyma również na własność bidon na wodę.
Od każdego uczestnika pierwszego dnia pobytu pobierzemy kaucję w wysokości 30 zł na pokrycie ewentualnych strat spowodowanych przez niego w sprzęcie lub w wyposażeniu ośrodka. Jeśli takich strat nie będzie – kaucję w całości oddamy w dniu wyjazdu. |
Sprawdź inne obozy letnie!
Zajęcia
Podmenu Program
Musztra U.S.A.R.:
- indywidualna i drużynowa,
- wyznaczenie dowódców drużyn,
- regulaminy,
- ścisła dyscyplina i utrzymywanie czystości w pokojach
Trening fizyczny Rangersów:
- rozgrzewki z elementami walki wręcz,
- trening wytrzymałościowy na plaży i w morzu,
- dzienne i nocne marszobiegi (także w pełnym wyposażeniu),
- tor przeszkód i basen ćwiczebny,
- ćwiczenia z kłodami drewna,
- nauka przyśpiewek, okrzyków oraz pieśni marszowych
Strzelectwo:
obsługa karabinu M16 oraz M4, omówienie zasady Safety first (B.L.O.S.), postawy strzeleckie i poruszanie się z karabinem, strzelnica statyczna i dynamiczna ASG, test kwalifikacyjny strzelca
Zielona taktyka:
- dowodzenie oddziałem,
- znaki patrolowe,
- wydawanie rozkazów i komend,
- szyki patrolowe
Szkolenie taktyczno-ogniowe:
- taktyka małych oddziałów piechoty (reakcja na ostrzał, formowanie linii ognia, dryl i pamięć mięśniowa, nauka prawidłowego przemieszczania się na polu walki, przygotowania zasadzki, przekraczania dróg i otwartych przestrzeni; atak, utrzymanie pozycji, rolowanie i wycofanie się).
Scenariusze bojowe:
- krótkie zadania oraz starcia przy użyciu replik ASG oraz pirotechniki (obrona/atak na pozycje umocnione, zdobywa- nie stanowisk ogniowych, eskorta vip’a, rozbijanie wrogich kolumn wojska, działania zaczepne wobec większego oddziału wroga)
Ratownictwo Pola Walki:
- prezentacja wyposażenia medycznego,
- historia TC3,
- zachowanie i działania medyczne według stref (CUF, TFC, TEC),
- zakładanie opaski zaciskowej,
- opatrywanie i transport rannego,
- meldunek MEDEVAC,
- szkolenie teoretyczne oraz symulacje z wykorzystaniem elementów TC3 i użyciem sztucznych kończyn oraz ran.
Milsim ASG:
- symulacja realnej operacji wojskowej z wykorzysta- niem map, komunikacji radiowej, pirotechniki, replik ASG oraz systemu CCS odwzorowującego proces odnoszenia ran;
- taktyczne pole walki,
- dynamiczne podejmowanie decyzji,
- przejmowanie punktów krytycznych,
- walka o zdominowanie pola gry
LARP ASG:
- scenariusz z przymrużeniem oka - uczestnicy wcielą się w rolę żołnierzy podczas misji na Bliskim Wschodzie (ochrona bazy, patrole i rozmowy z lokalną ludnością, wypełnianie zadań zleconych przez dowództwo misji, eliminacja wrogich jednostek w terenie, ochrona ludności cywilnej)
S.E.R.E.:
- przetrwanie w strefie wysokiego zagrożenia wykryciem,
- schronienie przejściowe,
- rozniecanie ognia,
- zdobywanie wody i pożywienia,
- omówienie zasady S.T.O.P.,
- maskowanie obecności i gubienie tropu,
- przetrwanie nocy w lesie,
- uwalnianie z więzów i kajdanek,
- opór psychologiczny podczas pojmania,
- przygotowanie i realizacja ucieczki
„Magiel”:
- 24 godzinna misja (podsumowanie całego obozu) - sprawdzenie nabytych przez uczestników umiejętności. Magiel to seria wyczerpujących fizycznie zadań, wyzwań i ćwiczeń, które odbywać się będą na lądzie i w wodzie. Na czas misji uczestnicy otrzymają suchy prowiant oraz posiłek MRE (indywidualną rację żywnościową).
Pozostałe:
- ogniska,
- plażowanie i kąpiele: strzeżone kąpielisko nad morzem i przy odkrytym basenie kąpielowym na terenie ośrodka
Ze względu na warunki atmosferyczne i stan psychofizyczny większości uczestników program może ulec zmianie. Zajęcia odbywać się będą z zastosowaniem niezbędnych elementów zapewniających bezpieczeństwo (pasy i ładownice lub kamizelki taktyczne, okulary lub gogle i maski ochronne).
Możliwość zakupu: mundurów wojskowych z demobilu oraz akcesoriów militarnych i survivalowych. W turnusie VI zajęcia odbędą się w zakresie dostosowanym do mniejszej ilości dni obozu. |
Podmenu Opcje dodatkowe
Możliwość dokupienia dodatkowych zajęć na miejscu:
– strzelectwo (WALTER P99) – 20 zł.
– ASG – 10 zł (za każdy dodatkowy scenariusz).
– paintball – 30 zł/100kul
Możliwość także specjalnych diet. jedynie po wcześniejszym zgłoszeniu (21 dni przed obozem) i po uzyskaniu zgody organizatora (płatne dodatkowo).
Ubezpieczenie rezygnacji z imprezy turystycznej – przedmiotem ubezpieczenia są koszty rezygnacji z podróży tj. z imprezy turystycznej lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej z przyczyn losowych, m. in. takich jak:
- Epidemii Choroby Zakaźnej (1) Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami,
- Pandemii (2) Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami, w sytuacji nagłego zachorowania Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży potwierdzonego diagnozą medyczną.
- nieszczęśliwy wypadek Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży lub osób im bliskich,
- obowiązkowa kwarantanna Ubezpieczonego,
- nagłe zachorowanie Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży lub osób im bliskich,
- śmierć Ubezpieczonego, Współuczestnika podróży lub osób im bliskich,
- kradzież dokumentów niezbędnych w podróży (dowodu osobistego, paszportu, wizy) Ubezpieczonemu lub Współuczestnikowi podróży, pod warunkiem, że kradzież dokumentów nastąpiła maksymalnie 30 dni przed datą rozpoczęcia podróży i została zgłoszona odpowiednim władzom,
- wypadek komunikacyjny udokumentowany przez policję, któremu uległ Ubezpieczony lub Współuczestnik podróży,
- wystąpienie u Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży reakcji alergicznej na szczepienia, które przez Międzynarodowe Przepisy Zdrowotne uznane zostały za obowiązkowe lub zalecane w przypadku podróży do kraju, który jest celem ich podróży,
- otrzymanie przez Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży powołania do rozgrywek sportowych o randze międzynarodowej, które odbywają się w trakcie trwania podróży,
- kwalifikacja Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży do olimpiady międzyszkolnej organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz odbywającej się w czasie podróży
Cena: 6% całkowitej ceny imprezy