Warunki uczestnictwa

Szczegółowe Warunki Uczestnictwa w Imprezach organizowanych przez BADCAT sp. z o. o.

  1. Opiekun lub pełnoletni Uczestnik poprzez wypełnienie i podpisanie Umowy Zgłoszenia lub zgłoszenia na stronie internetowej oświadcza, że w imieniu własnym i osób zgłaszanych zapoznał się ze stanowiącymi integralną część niniejszej umowy załącznikami: załącznik nr 1 Program Imprezy, załącznik nr 2 Szczegółowe Warunki Uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez BADCAT sp. z o. o., załącznik nr 3 Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW, załącznik nr 4 Warunki
    Transportu, załącznik nr 5 Polityka Prywatności i zobowiązuje się do ich przestrzegania. Opiekun lub pełnoletni Uczestnik potwierdza także, że został zapoznany z informacjami dotyczącymi: przeciwwskazań zdrowotnych związanych z uczestnictwem w imprezie, możliwości ubezpieczenia od kosztów rezygnacji. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosowane będą postanowienia Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. 2017 poz. 2361 z późn. zm.) oraz Kodeksu Cywilnego
  2. Badcat sp. z o.o. z siedzibą w Zgierzu, przy ul. Traugutta 11/22, posiadająca NIP 7322197130, REGON 383965870, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000796661 której akta rejstrowe znajdują się w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wpisana jest do Rejestru Organizatorów i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych prowadzonego przez Marszałka Województwa Łódzkiego. BADCAT sp. z o. o. posiada gwarancję ubezpieczeniową w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności organizatora turystyki w Wiener TU S.A. o numerze COR554790 ważna od 01.10.2024 do 30.09.2025 (gwarancja obejmuje pokrycie kosztów powrotu do kraju Klientów oraz kwoty niezbędne na pokrycie zwrotu wpłat wniesionych przez Klientów w razie niewykonania zobowiązań umownych).
  3. Uczestnicy Imprez organizowanych na terenie Polski przez BADCAT sp. z o. o. są objęci ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków do kwoty 10000 PLN zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia stanowiącymi załącznik do niniejszej umowy. Uczestnicy Imprez organizowanych poza terytorium Polski przez BADCAT sp. z o. o. są objęci ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, Kosztów Leczenia, ratownictwa, assistance oraz odpowiedzialności cywilnej zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia stanowiącymi załącznik do niniejszej umowy. Strona umowy oświadcza w imieniu własnym oraz uczestników imprezy turystycznej, na rzecz których dokonuje płatności za imprezę turystyczną, iż przed zawarciem niniejszej umowy otrzymała Ogólne Warunki Ubezpieczenia wraz z pozostałymi warunkami umowy ubezpieczenia, jakie obowiązywać będą po zawarciu przez biuro podróży umowy ubezpieczenia na rzecz strony i na rzecz tych uczestników oraz oświadcza w imieniu własnym i tych uczestników, że akceptuje te warunki ubezpieczenia. W imieniu własnym oraz uczestników imprezy turystycznej, na rzecz których dokonuje płatności za imprezę turystyczną oświadcza, że przed zawarciem umowy otrzymała Informację o zasadach przetwarzania danych osobowych przez TU będące administratorem danych osobowych strony oraz danych tych osób, podanych we Wniosku o ubezpieczenie, które będzie przetwarzać te dane w celu zawarcia i wykonania umowy ubezpieczenia na rachunek strony umowy i rachunek ww. osób. Dane te podaję dobrowolnie, jednak przyjmuje do wiadomości, że ich niepodanie uniemożliwi zawarcie umowy ubezpieczenia na rachunek strony i na rachunek ww. osób. Stronie przysługuje prawo wglądu i modyfikacji danych oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
  4. Zawarcie umowy następuje poprzez wypełnienie druku zgłoszenia w biurze lub na stronie internetowej przez Opiekuna (lub uczestnika, jeżeli jest pełnoletni) oraz wpłatę zaliczki. Organizator po otrzymaniu wpłaty zaliczki przesyła umowę w formie elektronicznej na podany adres mailowy.
  5. Umowa uważana jest za zawartą po otrzymaniu przez organizatora wpłaty zaliczki. Opiekun lub pełnoletni Uczestnik wpłaca zaliczkę w wysokości ustalonej dla danej imprezy. Pozostałą należność Opiekun lub pełnoletni Uczestnik jest zobowiązany wpłacić najpóźniej na 21 dni przed rozpoczęciem imprezy pod rygorem skreślenia z listy uczestników. W przypadku podpisywania umowy w terminie krótszym niż 21 dni do dnia rozpoczęcia imprezy, wymagana jest pełna wpłata. Wpłat należy dokonywać przelewem na konto bankowe. Za datę wpłaty przyjmuje się datę wpływu wpłaty do organizatora.
  6. Informujemy, iż faktury VAT dla uczestnika lub zakładu pracy wystawiamy niezwłocznie po zgłoszeniu BADCAT sp. z o. o. zapotrzebowania i przekazania wszystkich danych niezbędnych do jej wystawienia. Jednocześnie przypominamy, iż zgodnie z art. 106i ust. 1 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2017.0.1221) fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę.
    Jeżeli jednak przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi otrzymano całość lub część zapłaty, skutkującej zgodnie z przepisami obowiązkiem wystawienia faktury, fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano całość lub część zapłaty od nabywcy. Po upływie tego terminu faktury VAT nie będą wystawiane.
  7. Po zawarciu umowy Opiekun lub pełnoletni Uczestnik otrzymuje komplet dokumentów dotyczący danej imprezy. Organizator zaleca zawarcie dodatkowej umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy z przyczyn losowych, a także wcześniejszego z niej powrotu. Ubezpieczenie to jest dobrowolne i nie jest wliczone w cenę imprezy. Ubezpieczenie z tytułu rezygnacji można wykupić najpóźniej na siedem dni od daty zawarcia umowy w przypadku zawarcia umowy przed upływem terminu 30 dni do rozpoczęcia imprezy oraz najpóźniej w momencie zawierania umowy w przypadku zawarcia umowy po upływie terminu 30 dni do rozpoczęcia imprezy. Razem z zaliczką Uczestnik wpłaca składkę ubezpieczeniową, która jest przekazywana do Towarzystwa Ubezpieczeniowego i nie podlega zwrotowi.
  8. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy lub imprezy fakultatywnej z powodu zbyt małej liczby uczestników (poniżej 10 osób) 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni, 7 dni przed rozpoczęciem imprezy trwającej 2-6 dni, 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy trwającej krócej niż 2 dni. W przypadku rozwiązania umowy (odwołania imprezy) w związku z niewystarczającą liczbą zgłoszeń organizatora uczestnik otrzymuje do wyboru:
    pełny zwrot dokonanych wpłat lub propozycję udziału w imprezie alternatywnej wskazanej przez organizatora. W tym przypadku uczestnikowi nie przysługuje prawo do odszkodowania lub zadośćuczynienia, czy też odsetek.
  9. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany ceny umownej za udział w imprezie turystycznej, przy czym podwyższenie ceny za imprezę turystyczną, możliwe jest wyłącznie w wypadku, jeśli uległy podwyższeniu: a) ceny przewozów pasażerskich w związku ze zmianą kosztów paliwa lub innych źródeł zasilania, b) wysokość podatków lub opłat od usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej, w tym podatków turystycznych, klimatycznych, opłat lotniskowych
    lub opłat za wejście na pokład i zejście na ląd w portach oraz lotniskach, c) kursy walut mających znaczenie dla danej imprezy turystycznej. Cena ustalona w umowie nie może być podwyższona w okresie 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej. W razie obniżki kosztów opisanych powyżej, klient ma prawo do obniżki ceny za imprezę turystyczną odpowiadającą obniżeniu tych kosztów, jeśli w okresie od dnia zawarcia Umowy do dnia rozpoczęcia imprezy nastąpi obniżenie tych kosztów.
  10. W przypadku, gdyby organizator przed rozpoczęciem imprezy zmuszony był do zmiany głównych właściwości usług turystycznych których mowa w art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy lub nie będzie w stanie spełnić uzgodnionych w umowie specjalnych wymagań imprezy turystycznej lub zaproponuje podwyższenie ceny przekraczające 8% całkowitej ceny imprezy turystycznej niezwłocznie powiadamia o tym uczestnika pocztą lub mailowo. Organizator może jednocześnie zaoferować zastępczą imprezę turystyczną w miarę możliwości o tej samej lub wyższej jakości. W takim przypadku, po otrzymaniu takiej informacji, klient zobowiązany jest na piśmie poinformować organizatora czy przyjmuje proponowaną zmianę umowy albo odstępuje od zawartej umowy za zwrotem wszystkich wniesionych przez niego opłat, bez obowiązku uiszczenia opłat za odstąpienie albo przyjmuje zastępczą imprezę turystyczną oraz jej cenę, jeśli taka została zaoferowana. W przypadku gdy zmiana umowy lub zastępcza impreza turystyczna prowadzi do obniżenia jakości lub kosztów imprezy, uczestnik jest uprawniony do odpowiedniego obniżenia ceny. W przypadku gdy umowa zostanie rozwiązana z powodu odstąpienia uczestnika od umowy, organizator zwróci wszystkie uiszczone opłaty nie później niż w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy. W przypadku gdy zaakceptowana przez uczestnika zmiana umowy lub zastępcza impreza turystyczna wiąże się z koniecznością dopłaty różnicy w cenie imprezy, powinien on dokonać dopłaty nie później niż w terminie 14 dni od dnia dokonania zmiany umowy lub zaakceptowania zastępczej imprezy turystycznej, z tym, że jeżeli do rozpoczęcia imprezy pozostało mniej niż 20 dni, dopłata winna zostać dokonana niezwłocznie.
  11. Rezygnacja udziału uczestnika w imprezie (odstąpienie od umowy) następuje w momencie złożenia rezygnacji w formie pisemnej lub na skutek niewykonania przez uczestnika określonych w niniejszych Warunkach Uczestnictwa czynności. Uczestnik ma prawo do odstąpienia od umowy o imprezę turystyczną w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy. Organizator ma prawo obciążyć uczestnika opłatą za odstąpienie od umowy o udział w imprezie turystycznej. Oszacowanie
    faktycznie poniesionych kosztów oraz wysokości opłaty może nastąpić najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od dnia zakończenia imprezy turystycznej z której rezygnuje uczestnik. Takie samo uprawnienie zachowuje Organizator w sytuacji, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy spowodowane jest wyłącznie działaniem lub zaniechaniem uczestnika. Organizator nie będzie żądać żadnych kwot z tytułu odstąpienia od umowy, jeżeli uczestnik odstępujący od umowy wskaże
    osobę, której przekaże uprawnienia i która przejmie obowiązki wynikające z umowy. Za nieuiszczoną część ceny imprezy turystycznej oraz koszty poniesione przez organizatora w wyniku zmiany uczestnika, uczestnik i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie. Wskazany uczestnik musi spełniać warunki udziału w danej imprezie.
  12. Uczestnik może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Podróżny może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie. Organizator posiada tożsame prawo i może anulować umowę w przypadku, gdy nie może jej zrealizować z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomił podróżnego o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W takiej sytuacji zwrot wpłat następuje w terminie do 14 dni.
  13. W przypadku sprzedaży agencyjnej imprezy turystycznej uczestnika obowiązują warunki uczestnictwa bezpośredniego organizatora imprezy.
  14. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca rozpoczęcia i zakończenia imprezy oraz przesunięć w terminach, nieznacznej zmiany warunków. W takiej
    sytuacji uczestnik zostanie poinformowany w sposób jasny i zrozumiały pocztą lub mailem. Bez wcześniejszego poinformowania uczestników nastąpić mogą zmiany godzin rozpoczęcia i zakończenia imprezy w szczególności uzależnione od godzin przyjazdu autokarów, pociągów niezależne od organizatora, ani kontrahentów z związanych z wykonywaniem usług turystycznych objętych umową. Organizator nie odpowiada za zakłócenia w przebiegu programu imprezy spowodowane przez osoby trzecie niezwiązane z realizacją imprezy czy też nieuniknionymi i nadzwyczajnymi okolicznościami.
  15. Opiekun lub pełnoletni Uczestnik jest zobowiązany do zapoznania się z warunkami bytowymi oferowanymi na danej imprezie (zakwaterowanie, wyżywienie, konieczność ponoszenia wysiłku podczas wiosłowania, jazdy rowerem, pracy na jachcie itp.). Podpisując zgłoszenie Opiekun lub pełnoletni Uczestnik akceptuje te warunki i uciążliwości związane z nimi nie mogą stanowić podstawy reklamacji. Opiekunowie prawni są zobowiązani do odbioru uczestnika z imprezy w przypadku braku możliwości uczestnictwa w zajęciach programowych z powodów niezależnych od Organizatora (np. choroby, wypadku itp.). Odbiór uczestnika musi nastąpić w ciągu 24 godzin od powiadomienia ich o tym.
  16. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenia rzeczy uczestników w szczególności sprzętu elektronicznego (aparaty fotograficzne, telefoniczne itp.). Organizator nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej w stosunku do uczestników ponad kwotę rzeczywistej szkody i ogranicza ją do dwukrotności ceny imprezy.
  17.  Reklamacje – jeżeli w trakcie trwania imprezy turystycznej uczestnik stwierdza niezgodności związane z realizacją umowy, powinien zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora, a organizator usuwa niezgodności w rozsądnym terminie lub proponuje świadczenia zastępcze. Reklamacje pisemne po zakończeniu imprezy należy zgłosić najpóźniej w ciągu 30 dni po jej zakończeniu listem poleconym lub mailowo na adres biuro.badcat@gmail.com pod rygorem nieważności.
  18. Uczestnik, w zależności od wybranej oferty może zostać zobowiązany do posiadania następujących dokumentów: dokumentu tożsamości (dowód, paszport), całkowicie wypełnionej karty obozowej, dokumentu zaświadczającego o posiadaniu uprawnień do korzystania z bezpłatnych usług medycznych, polisy ubezpieczeniowej od kosztów leczenia lub legitymacji szkolnej. Brak któregokolwiek z ww. dokumentów, może zostać potraktowany jak zerwanie umowy z winy
    uczestnika i spowodować nie przyjęcie uczestnika na imprezę lub naliczenie dodatkowych opłat.
  19. Organizator zastrzega sobie możliwość wydalenia uczestnika z imprezy z powodu naruszenia przepisów obowiązującego prawa, regulaminów (w szczególności dotyczy spożywania i posiadania alkoholu, narkotyków i innych środków odurzających oraz samowolnych kąpieli i oddaleń) lub szczegółowych warunków uczestnictwa w imprezach. Kosztami wydalenia obciążony będzie Opiekun lub pełnoletni Uczestnik.
  20. Informujemy, że podczas imprez organizowanych przez BADCAT sp. z o. o. wykonywane są pamiątkowe fotografie uczestników. W związku z tym każdy Opiekun lub pełnoletni Uczestnik wyraża zgodę na nieodpłatne utrwalenie wizerunku Uczestnika w formie filmu lub fotografii analogowej i cyfrowej oraz wyraża nieodpłatną zgodę na rozpowszechnianie tych materiałów za pośrednictwem dowolnego medium. W przypadku braku zgody prosimy o złożenie pisemnego oświadczenia.
  21. W sprawach nieuregulowanych umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego i Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. 2017 poz. 2361 z późn. zm.).

___________________________________________ ___________________________________________

Data i podpis Uczestnika / Opiekuna data i podpis Organizatora

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od BADCAT sp. z o. o. drogą elektroniczną, telefoniczną, pocztową korespondencji i informacji handlowych dotyczących produktów i usług własnych oraz partnerów. Dotyczy przesyłania informacji o zniżkach, promocjach i akcjach specjalnych. Wiem, że moja zgoda może być odwołana w każdym czasie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO, czyli rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) R2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.

___________________________________________

Data i podpis Uczestnika / Opiekuna