Ogólne
Wszystkim planujących rejs po Morzu Północnym zapraszamy na rejs trasą Warnemünde – Holtenau – Kanał -Kiloński – Helgoland – List – Esbjerg – Thyborøn.
Podmenu Zbiórka i rozpoczęcie rejsu
Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 22.06.2019 r. o godzinie 12:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Warnemunde w Niemczech. Podróż zabierze około 4 godziny.
W Warnemunde w marinie Hohe Dune czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia.
Podmenu Staż i szkolenie
Rejsy po Morzu Północnym mają charakter stażowo-szkoleniowy. Zwracamy w nich większą uwagę na naukę, zdobywanie doświadczenia i poznawanie żeglarskiego rzemiosła. Akwen pływowy daje ku temu doskonałe warunki.
Zamierzamy ćwiczyć nawigację na pływach w teorii i w praktyce. A przy okazji odkrywać rzadko odwiedzane zachodnie wybrzeże Danii. Wcześniej jednak przepłyniemy niezwykły Kanał Kiloński oraz odwiedzimy Helgoland.
Co ważne, godziny spędzone na Morzu Północnym liczą się również do stażu na patent kapitański.
Sprawdź szczegóły rejsu w linku pod mapą, zarezerwuj miejsce i płyń z nami na Morze Północne.
Podmenu Wyżywienie
Jacht będzie zaprowiantowany w świeże i pyszne produkty. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek. Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty. Natomiast diety specjalne (wegańska, bezglutenowa itp.) wymagają wcześniejszej konsultacji z nami.
Jacht
Hanse 445 (2013) – Arielle
Jachty ze stoczni Hanse wyróżnia mocna konstrukcja i dzielność morska. Są solidne, bezpieczne i szybkie – dlatego tak dobrze sprawdzają się na Bałtyku. Arielle oddaje do Waszej dyspozycji cztery dwuosobowe kabiny, dwie łazienki z prysznicami, duży i dobrze wyposażony kambuz oraz obszerną i bardzo jasną mesę.
Wyposażyliśmy nasz jacht we wszystko, co żeglarzowi w trakcie bałtyckiego rejsu może być potrzebne, również w ciepłe kołdry i poduszki, świeżą pościel oraz możliwość korzystania z profesjonalnych sztormiaków morskich.
Zapraszamy na pokład Arielle!
Rocznik: 2013
Długość: 13,52 m
Szerokość: 4,38 m
Liczba kabin: 4
Liczba WC: 2
Zanurzenie: 1,82 m
Żagle: 95 m²
Silnik: 55 KM
Żagle
Samohalsujący fok (40 m²) to znak charakterystyczny jachtów Hanse. Rozwiązanie bardzo wygodne w żegludze na wiatr. Fok, bez ingerencji załogi, przechodzi na drugi hals w trakcie zwrotu. Grot (55 m²) jest natomiast refowany tradycyjnie i wyposażony w lazyjacka. Wszystkie liny do refowania sprowadzone są do kokpitu.
Silnik
Stacjonarny silnik Volvo-Penta D2 o mocy 55KM pozwala osiągnąć prędkość 4.5 węzła przy ekonomicznych obrotach. Zbiornik paliwa o pojemności 220 litrów umożliwia przepłynięcie około 450 mil morskich. W trakcie pracy silnika podgrzewana jest woda na jachcie i ładowane są akumulatory.
Wyposażenie
Wyposażenie nawigacyjne: GPS z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, pneumatyczna tratwa ratunkowa, radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy.
Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, grill elektryczny, czajnik elektryczny, 2 toalety morskie, 2 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, ogrzewanie Webasto, świeża pościel, sztormiaki morskie.
Wnętrze
Hanse wyróżniają się nowoczesną i oryginalną zabudową wnętrza. Tradycyjne jachtowe obłości zamieniono tutaj na proste linie wygodnych i niezwykle funkcjonalnych mebli. Środek jachtu jest jasny i przestronny. Pozwala wygodnie spędzać czas pod pokładem 9-cio osobowej załodze.
Uczestnicy rejsu śpią w czterech dwuosobowych kabinach z płaskimi kojami. Każda z kabin ma wystarczającą ilość szafek, bakist i schowków. Kambuz w kształcie litery L jest funkcjonalny i mieści wszystkie niezbędne sprzety kuchenne i zapasy. Arielle ma trzy pomieszczenia toaletowe: toaletę, toaletę z prysznicem i osobny prysznic. W przestronnej mesie, przy dużum stole zasiąść może cała załoga. Jest tu też niewielki kącik nawigacyjny.
Do tego jacht wyposażony jest w ogrzewanie Webasto, dwa duże zbiorniki wody, radio z dobrym nagłośnieniem, ciepłe kołdry i poduszki, świeżą pościel i sztormiaki.
Podmenu Cena All Inclusive
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: przejazd mikrobusem ze Szczecina do Warnemunde, powrót z Thyboron do Szczecina, miejsce na jachcie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków, ubezpieczenie w wersji minimalnej.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Zajęcia
Podmenu Program
Ponieważ rejs rozpoczynamy na Morzu Bałtyckim, pierwszym jego etapem będzie jak najszybsze przedostanie się na Morze Północne. Po opuszczeniu Warnemunde kierujemy się w stronę wyspy Fehmarn, a po jej minięciu gnamy ku Holtenau. Tutaj rozpoczyna się Kanał Kiloński. Kto jeszcze go nie przepływał, ten będzie zaskoczony tym śródlądowym fragmentem naszego rejsu.
Na początku wrażenie robią ogromne śluzy prowadzące do kanału. Potem płynące w odległości kilku metrów ogromne statki handlowe, które zazwyczaj oglądamy z dużo większego dystansu. Żegluga wśród niemieckich łąk, pól i wiosek jest urokliwa, ale po 7 godzinach każdy tęskni za otwartym morzem.
Na Morze Północne wypływamy przez ujście rzeki Łaby (Elby). Na dzień dobry witają nas prądy o prędkości nawet 4 węzłów, zatem lepiej, abyśmy dobrze przyswoili wiadomości o pływach przekazywane przez kapitana.
Pierwszym przystankiem na Północnym będzie wyspa Helgoland. Wysokie, czerwone, skalne urwiska, malownicze kolorowe domki i masa sklepów wolnocłowych to znaki charakterystyczne tego popularnego miejsca. Przed wypłynięciem zdecydowanie polecamy spacer dookoła wyspy. To przecież tylko 50 minut... :)
Po opuszczeniu Helgolandu kierujemy się na północ. Ominiemy ogromne pole elektrowni wiatrowych i będziemy się zbliżać do wybrzeża Danii. Postój zaplanowaliśmy w miejscowości List. Oprócz szerokich, piaszczystych i zupełnie pustych plaż, nie ma tu nic szczególnego. Ale sam porcik jest uroczy i daje trochę odpocząć po trudach żeglugi.
Dalej w planie mamy Esbjerg - średniej wielkości Duńskie miasto, w którym każdy znajdzie jakąś atrakcję dla siebie. Ale co ważniejsze, aby tu dopłynąć, każdy przejdzie dobrą szkołę żeglarską i nawigacyjną!Rejs kończymy w Thyboron na północy Jutlandii. Niby zwykły port rybacki, a potrafi zaskoczyć np. domem zbudowanym wyłącznie z muszli.